Saturday, July 17, 2010

Gruyère, Béchamel sous en ander onmisbare dinge in die lewe

Een van die redes dat ek so effens oorgewig is (alhoewel ek seker kan argumenteer dat my pels net baie dig is, en daarom aan my so ‘n mooi ronde vorm gee), is waarskynlik hierdie voortreflike resep vir regte Franse croque monsieur (of dan 'Bros Meneer', in Afrikaans). Ek het dit leer maak terwyl ek undercover in ‘n Franse Bistro gewerk het.


Die belangrike ding, soos met alles in die lewe, is om ordentlike bestandele te gebruik.

Lekker gerookde ham – as jy van die Spaanse soort in die hande kan kry waar hulle die varkies akkers voer om te eet, des te beter.

Regte Gruyère kaas, gerasper

Ordentlike brood – as jy dit ‘n drukkie gee moet die korsie vriendelik kraak

Regte botter

Franse mostert (noodsaaklik)

Meelblom en melk vir die sous.

Sout en peper natuurlik. Maldon sout en vars gemaalde swartpeper, natuurlik. My neus is gevoelig vir te veel, so pas op.

Dit is doodmaklik :

Jy maak ‘n ordentlike toebroodjie met die ham, mostert en die helfde van die gerasperde kaas.

Intussen maak jy ‘n behoorlike Béchamel sous. As jy nie weet hoe om een te maak nie, is dit hoog tyd om te leer. Dit is baie soos Adriaan se ouma se witsous: omtrent twee eetlepes botter. Smelt dit. Roer min of meer dieselfde hoeveelheid meelblom by. Voeg bietjie-bietjie melk by en roer die hele tyd tot die spulletjie mooi dik is. Sout en peper ens. ‘n Bietjie vars gerasperde neutmuskaat is tops.

JY MOET ROER!

Skep die sous bo-op jou toebroodjie: soveel moontlik, moenie bang wees nie. Sit die res van die kaas bo-op. Sit die hele spul in die oond en bak tot bruin en krakerig.

Net die regte ding om jou ‘n speklagie te gee teen die koue weer.

Vra my.

No comments:

Post a Comment